Βάσεις για νέα Αφηγήματα.
- 5/17/2015 08:37:00 μ.μ.
- By Άννα-Μαρία Τσαρουχά
- 0 Comments
Στις 5 του Μάη παραβρέθηκα σε μια σημαντική διάλεξη-συζήτηση στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών με το Γάλλο φιλόσοφο Étienne Balibar και τον καθηγητή Πολιτικών Επιστημών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Γιάννη Σταυρακάκη, με κεντρικό θέμα τον Λαϊκισμό στην Ευρώπη.
Μια συζήτηση μπουκέτο Ιδεών που αποκάλυψε τις διαφορετικές ερμηνείες και διαστάσεις του λαϊκισμού. Πού ξεκινά η δημαγωγία και πού αρχίζει η συμμετοχή του λαού στην Δημοκρατία? Πότε ο λόγος είναι λαϊκιστικός-δημαγωγικός και πότε λαϊκός εκφράζοντας τις ιδέες και τις ανάγκες του λαού? Και ποιός τελικά είναι ο λαός σ' ένα περιβάλλον Παγκοσμιοποίησης και κυριαρχίας των αγορών χρήματος και του Ανταγωνισμού?
Μιλήσαμε για το έλλειμμα Δημοκρατίας στην Ευρώπη και την ανυπαρξία ενός Ευρωπαϊκού δήμου στον αντίποδα της αποδυνάμωσης του κράτους έθνους,μιλήσαμε για τους σύγχρονους πατρίκιους των αγορών που κυριαρχούν-ηγεμονεύουν σήμερα με το δικό τους αφήγημα και τους πληβείους των λαών, για την ανάγκη δημιουργίας στην Ευρώπη νέων μορφών δημοκρατικής οργάνωσης και συμμετοχής των λαών στην διαμόρφωση Πολιτικής...,της Πολιτικής που έχει αντικατασταθεί από την τεχνοκρατία. Ο Étienne Balibar είναι ο φιλόσοφος που με την πρωτοποριακή έννοια της Ισοελευθερίας γεφύρωσε το αιώνιο διχασμό ανάμεσα σε Φιλελεύθερους και Σοσιαλιστές: Ελευθερία ή Ισότητα, εξηγώντας όπως σας περιγράφω με απλοϊκούς όρους πως η στέρηση της Ελευθεριών προϋποθέτει σχέσεις ανισότητας και η έλλειψη Ισότητας βασίζεται στην στέρηση της Ελευθερίας.
Ο Balibar, λοιπόν, μαζί με άλλους σύγχρονους στοχαστές όπως οι Zygmunt Bauman και Colin Crouch χτίζουν τις βάσεις για ένα νέο αφήγημα προς μια νέα κοινωνία πέρα από το Θατσερικό δόγμα "There is no alternative" με τις αδικίες και τις στρεβλώσεις του... μια κοινωνία με περισσότερη Ελευθερία, Ισότητα και συμμετοχική Δημοκρατία.
Μια συζήτηση μπουκέτο Ιδεών που αποκάλυψε τις διαφορετικές ερμηνείες και διαστάσεις του λαϊκισμού. Πού ξεκινά η δημαγωγία και πού αρχίζει η συμμετοχή του λαού στην Δημοκρατία? Πότε ο λόγος είναι λαϊκιστικός-δημαγωγικός και πότε λαϊκός εκφράζοντας τις ιδέες και τις ανάγκες του λαού? Και ποιός τελικά είναι ο λαός σ' ένα περιβάλλον Παγκοσμιοποίησης και κυριαρχίας των αγορών χρήματος και του Ανταγωνισμού?
Μιλήσαμε για το έλλειμμα Δημοκρατίας στην Ευρώπη και την ανυπαρξία ενός Ευρωπαϊκού δήμου στον αντίποδα της αποδυνάμωσης του κράτους έθνους,μιλήσαμε για τους σύγχρονους πατρίκιους των αγορών που κυριαρχούν-ηγεμονεύουν σήμερα με το δικό τους αφήγημα και τους πληβείους των λαών, για την ανάγκη δημιουργίας στην Ευρώπη νέων μορφών δημοκρατικής οργάνωσης και συμμετοχής των λαών στην διαμόρφωση Πολιτικής...,της Πολιτικής που έχει αντικατασταθεί από την τεχνοκρατία. Ο Étienne Balibar είναι ο φιλόσοφος που με την πρωτοποριακή έννοια της Ισοελευθερίας γεφύρωσε το αιώνιο διχασμό ανάμεσα σε Φιλελεύθερους και Σοσιαλιστές: Ελευθερία ή Ισότητα, εξηγώντας όπως σας περιγράφω με απλοϊκούς όρους πως η στέρηση της Ελευθεριών προϋποθέτει σχέσεις ανισότητας και η έλλειψη Ισότητας βασίζεται στην στέρηση της Ελευθερίας.
Ο Balibar, λοιπόν, μαζί με άλλους σύγχρονους στοχαστές όπως οι Zygmunt Bauman και Colin Crouch χτίζουν τις βάσεις για ένα νέο αφήγημα προς μια νέα κοινωνία πέρα από το Θατσερικό δόγμα "There is no alternative" με τις αδικίες και τις στρεβλώσεις του... μια κοινωνία με περισσότερη Ελευθερία, Ισότητα και συμμετοχική Δημοκρατία.


0 σχόλια